Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Arches

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

09 Juni 2013 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag vroeg ontbeten. Het was een uitgebreid ontbijtbuffet. We hebben onze eigen wafels gebakken: lekker.
Daarna op naar Arches NP. Eerst even langs het Visitor Center om een korte film te zien over Arches NP en Canyonlands NP.
We tappen extra water en gaan op weg. Er loopt één weg door het park met een aantal aftakkingen. We doen ze allemaal. We zien Balanced Rock, we lopen een korte trail naar de Turret Arch en de North en South Window. Op een afstand zien we Delicate Arch, want we hebben geen zin in een trail van anderhalf tot twee uur, aangezien we later op de dag nog de Fiery Furnace Trail gaan lopen.
We lunchen bij de Campground, lekker onder de bomen.
Daarna weer verder naar Devils Garden Trailhead om daar tot Landscape Arch te wandelen. In 1991 is er nog een groot stuk van de Arch afgebroken. Een ooggetuige maakte hier een filmpje van. Maar oeff wat is het heet. We tellen 101 graden fahrenheit. We twijfelen zwaar of we de Fiery Furnace wel moeten lopen (behalve Saskia, die gaat zeker). We zijn anderhalf uur te vroeg en besluiten eerst nog even naar het hotel te gaan. Onderweg kom ik weer wat bij en besluit om samen met Saskia terug te rijden om de FF te lopen. Andries blijft in het hotel en gaat lekker even zwemmen en chillen. We zijn precies op tijd terug. Beiden een liter water mee. Onze groep is 21 man plus ranger Mike.
Wat is dit een “awesome experience”. Het is flink klimmen en klauteren, maar een echte belevenis.
Om 7 uur zijn we klaar en rijden voldaan terug naar het hotel. Lekker even douchen en het zand afspoelen en daarna eten bij The Blu’Pig aan de overkant. Lekker gegeten.
De was is inmiddels klaar en hangt nu te drogen op de airco en aan de hangertjes.
Morgen nog even een lekker ontbijtje scoren, laatste keer door Moab wandelen en dan op naar Mesa Verde. Het lijkt weer een heel warm dagje te worden.