Gunnison - Reisverslag uit Gunnison, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Gunnison - Reisverslag uit Gunnison, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Gunnison

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

13 Juni 2013 | Verenigde Staten, Gunnison

Na een zelf samengesteld ontbijtje op de kamer gaan we de 550 op richting Gunnison. Eerst richting Silverton, dat is een behoorlijke klim tot ruim 10000 feet. We stuiten op een "roadwork ahead" sign en wachten zeker een kwartier tot twintig minuten voor we weer verder kunnen. Er valt een hele tijd niet te ontdekken waarom we nou zo nodig moesten wachten, maar na zeker 1 mijl eindelijk een wegenbouwapparaat in zicht.
Daarna verder langs o.a. de Red Mountain. In Ouray tanken we en nemen we koffie. Na verloop van tijd slaan we af naar de Black Canyons of the Gunnison. Heel apart om deze canyon te zien. Zwarte rotsen ipv de rooie uit Utah. Het is wel een hele diepe canyon. De Gunnison river zien we in de diepte.
Na zo'n anderhalf uur hebben we geluncht bij het Visitor Center (weer eigen recept), zo'n beetje alle vistaj-points gezien en dus dalen we weer af naar de 550 om onze weg te vervolgen. We rijden door diverse landschappen (van kaal tot bergachtig en langs een heel groot reservoir (18 mile lang). Alles bij elkaar toch weer zo'n 6 uur onderweg, maar we zijn dat nu wel gewend.
Het hotel is prima, morgenvroeg weer eens een hot breakfast. Gunnison zelf stelt niet zo veel voor. We doen wat boodschappen bij de Safeway en gaan daarna eten bij het Indian/Nepalese/Tibetan restaurant aan de overkant.
Vroeg naar bed vanavond want morgen om 8 uur willen we rijden. We hebben een lange weg voor de boeg tot Estes Park in het Rocky Mountain National Park. Er schijnen aan de westkant van het park bosbranden te zijn dus misschien moeten we wel een omweg maken en zijn we dus nog langer onderweg. Nou ja, we zien het wel.