Silverton - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Silverton - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Silverton

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

12 Juni 2013 | Verenigde Staten, Durango

Vroeg op vanochtend om op tijd te zijn voor onze treinreis naar Silverton. We vertrekken stipt om kwart voor 9. Onze gids is Chuck. Als hij hoort dat we uit Holland komen vertelt hij dat hij in de Keukenhof geweest is. En daar in de buurt foto's maakte van verschillende kleuren tulpen. Vooral de rode vond ie prachtig.
Heel langzaam rijden we met de stoomtrein omhoog door een mooi landschap. We zitten in het begin aan de rotskant maar na verloop van tijd rijden we aan de rivierkant. Als we na 3,5 uur aankomen in Silverton waan je je inderdaad in een oud mijnstadje. We eten lekker bij Grumpy's restaurant en struinen nog wat winkeltjes af. Het is toch wel erg toeristisch. Om stipt half 3 vertrekt de trein weer en doen we dezelfde rit maar nu zitten wij aan de "mooie" kant. Ook hier maken we weer veel foto's. Drinken een Marguerita aan boord en als we om even over 6 aankomen gaan we naar Denny's voor een burger, salade en veggie-plate.
Vanavond zijn we nog naar de plaatselijke bios geweest en hebben daar de nieuwste Star Trek film gezien. Leuk!
Nu nog een borrel en wat chips en dan maar weer slapen.
We beginnen nu echt af te tellen. Nog 3,5 dag en dan zitten we alweer in het vliegtuig naar huis.