Rocky Mountains National Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Rocky Mountains National Park - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains National Park

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

14 Juni 2013 | Verenigde Staten, Estes Park

Vandaag een lange rit: van Gunnison tot Estes Park zal zeker 5,5 uur duren. We vertrekken stipt om 8.00 uur. We hebben de vaart er goed in. Het eerste deel van de route is wat saai. Wat heuvelig landschap met veel weidegebied en koeien. Dan ineens verandert het weer, zodra we de hoogte ingaan. De eerste bergen van de Rockies doemen op. We passeren de Monarch Pass (11382 ft). Echt een skigebied hier. Na 2 uur rijden stoppen we voor koffie en we tanken (waarschijnlijk de laatste volle tank). Ik neem over en we rijden weer verder. We passeren wat grote meren, waaronder Granby Lake en rijden weg 34 op. Deze weg loopt helemaal door het RM N.park heen. Bij het Kawuneeche Visitor center eten we onze lunch. De weg door het park is echt prachtig. Onderweg ziet Saskia een moose (helaas geen foto) en even later staat een ranger met een vlaggetje om mensen attent te maken op een grazende elk. Foto-momentje dus. We stijgen daarna tot grote hoogten (12090 ft) en we waaien bijna van de berg. Na vele stops komen we om half 4 bij het hotel aan.
Even bijkomen en dan weer op pad: het stadje Estes Park in. Elkhorn Avenue is enorm lang met allemaal leuke winkeltjes. Veelal souvenirs maar ook veel outdoor/ski-outfitters. Ook dit is echt weer zo'n wintersportplaats. We eten bij Mama Rose (italiaans restaurant) en kiezen haar special menu (4 gangen met bijpassende wijn bij elke gang). Voldaan gaan we weer naar het hotel. Foto's overzetten en verslagje maken. Morgenavond nog en dan is het bijna weer voorbij :-(