Terug naar huis! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Terug naar huis! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Terug naar huis!

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

16 Juni 2013 | Nederland, Groningen

Onze laatste dag in Denver besteden we 's ochtends met een bezoek aan het Denver Art Museum. Omdat vandaag het zgn. Pride-fest (soort van gay-parade) is, zijn een aantal straten afgezet. We moeten een stuk omlopen voor we er zijn. Ze hebben er kunst uit alle windstreken van de aarde, verdeeld over 2 gebouwen die met elkaar verbonden zijn door een loopbrug. Wij bekeken hele interessante native-american kunst, diverse gewaden, heel mooi en dicht geweven. Mandenvlechtkunst, mooi beschilderd aardewerk. Je kon ook echt de verschillen tussen de noordelijke en zuidelijke indianenstammen duidelijk zien.
Er was ook een expositie: Spun, die ik graag wilde bekijken. Over de diverse afdelingen en gebouwen waren diverse soorten van textiele werkvormen te zien. Van quilten tot weven en haken. En ook vrij moderne vormen (die ik weer wat minder vond). Er was een haakproject waar je zo aan mee kon doen. Ze maakten een soort koraalriffen. Heel apart om te zien.
Om ongeveer 1 uur zijn we na een Subway 6" broodje naar het hotel terug gegaan. De koffers werden voor ons opgehaald en ook de auto. Met Miep in de aanslag kwamen we vrij gemakkelijk bij het vliegveld. Auto afgeleverd, ingecheckt en vervolgens nog een uurtje of 2 rondgehangen op het vliegveld voor we het vliegtuig in konden. 1e deel van Denver naar Minneapolis. Vervolgens in Minneapolis het hele vliegveldgebouw overgestoken om bij de gate voor de vlucht naar Amsterdam te komen. En ik had al zere voeten van het sjouwen vanochtend. Rustige vlucht, koffers waren gelukkig ook meegekomen vanuit Denver/Minneapolis. Weliswaar met schade aan de mijne, maar ja wat doe je daaraan?
Via Leeuwarden (waar we Saskia hebben afgeleverd) terug naar Groningen. Lekkere, eigen bekende recept, macaroni gegeten. Heerlijk toch, na al die burgers, kip en visgerechten.
Het zit er nu echt op. Alvast maar weer beginnen met sparen voor misschien nog een keertje, en dan naar het noorden. (Yellowstone, Grand Teton en Canada)