Monument Valley - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Monument Valley - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Monument Valley

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

07 Juni 2013 | Verenigde Staten, Mexican Hat

We vertrekken om 9.00 uur uit Torrey. Na ongeveer een half uur rijden komen we door een gebied dat je echt kunt omschrijven als een maanlandschap. Weer een half uur later verandert dit landschap weer in een groenere versie. We stoppen even bij Hanksville om te tanken en de morning coffee. Na verloop van tijd komen we op weg 261 waar we een stukje unpaved/gravel weg moeten rijden, de Moki Dugway. Helemaal bovenaan hebben we een schitterend gezicht over de vallei. We worden aangesproken door een indiaanse die probeert wat sieraden te verkopen. Ze heeft best leuke dingen, maar helaas heb ik geen kleingeld meer. We rijden verder naar ons hotel in Mexican Hat: San Juan Inn. Dat ligt tegen de rode rotsen aan. We hebben een hele ruime kamer, maar wel weer op de 1e verdieping.
Zodra we de koffers gedumpt hebben stappen we weer in de auto naar Monument Valley met zijn bekende rotsformaties en de Tradingpost daar. We maken veel foto's, gaan nog even langs bij Goulding's Lodge waar wat kleinschalige Navajo sieradenwinkeltjes (en ook wel andere arts en crafts) zijn. We kopen wat leuke dingen voor niet al te veel. Het is weer behoorlijk heet, ruim 35 graden. Terug bij het hotel eten we een lekker ijsje. Chillen wat op de kamer en gaan tegen 8 nog ff eten. Een heel verschil met gisteren, maar het vult de maag zullen we maar zeggen. Terwijl we nog wat tv kijken, de "boekhouding" doen en foto's in de compu zetten, worden we opgeschikt door 2 stevige torren/kevers (o.i.d.). Een loopt zelfs over Saskia's been heen. We killen ze allebei, kijken de kamer nog goed rond en gaan dan slapen (iets minder gerust dan andere dagen).