Capitol Reef NP - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Capitol Reef NP - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Capitol Reef NP

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

06 Juni 2013 | Verenigde Staten, Torrey

Na ons ontbijt op de kamer (koffie, thee en boterhammetjes pindakaas) gaan we nog even shoppen in de General Store van Ruby's Inn. Tanken (want altijd met een volle tank vertrekken) en dan op naar de Capitol Reef. We nemen de Scenic Byway nr. 12. Dit is inderdaad een hele mooie route. We stoppen onderweg in Escalante om het Petrified Forest te bekijken. Het is een trail (gemiddeld tot zwaar) van ongeveer 1 mile. Het is al weer redelijk warm en dat merken we als we naar boven worstelen. Maar het is een heel apart gezicht om versteend hout te zien, met allerlei kleuren van rood, geel, zwart, groen.
We lunchen als we, uiterst verhit, weer beneden zijn in de schaduw en een beetje op de wind.
Na een schitterende tocht met weer heel verschillende landschappen komen we in ons hotel aan. Even een uurtje plat en dan weer op pad: we rijden de Fruita route die zes mijl vanaf het hotel begint. Zo'n 10 mijl aan de meest bizarre rotsformaties weer. Op de terugweg stoppen we even bij het Visitor Center. Een ranger daar laat ons met een kleine telescoop en een speciaal filter de zon zien en nodigt ons uit voor een stargaze-event later op de avond. We beloven dat we komen.
Nog even naar Torrey gereden. Dat is echt zo'n lint-dorp. Een paar huizen, wat meer motels en inns en ook een leuk restaurant Café Diablo, waar we heerlijk eten.
Terug op het hotel even relaxen en dan om 9 uur de lange broek aan en op naar het Visitor Center om bij loop C van de campgrounds daar deel te nemen aan het sterrenkijken. We zien Saturnus (als het nog redelijk licht is) met zijn ringen. Later als het echt donker wordt zien we door de telescoop nog een aantal sterren. Om 10 uur komt zowaar het International Space Station overvliegen. Dat kun je heel duidelijk zien; hij gaat loeihard.
Om kwart voor 11 besluiten we maar terug te gaan naar het hotel. We stuiten we nog op een hert; ze loopt niet eens weg. Best lastig nog om in het pikkedonker je weg terug te vinden, maar het lukt!