Bryce Canyon NP - Reisverslag uit Bryce, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Bryce Canyon NP - Reisverslag uit Bryce, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon NP

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

05 Juni 2013 | Verenigde Staten, Bryce

We gaan na het uitchecken en het ontbijtje in de Saloon eerst nog even langs Imperial Point. Ook hier is het uitzicht over de Grand Canyon weer overweldigend. We rijden daarna een groot deel van de weg die we gisteren ook reden. Pas na Kanab slaan we rechtsaf en gaan Bryce tegemoet. Onderweg lunchen we met het brood en de vleeswaren die we in Jacob Lake hebben gekocht.
Hierna nog een klein uurtje en dan zijn we bij Ruby's Inn. We hebben weer niet te klagen over de kamer (nou ja, hij is op de 1e verdieping en er is geen lift). We pakken onze "stampers" en stappen hierna op de shuttlebus die ons naar Bryce Point zal brengen. Je rijdt door een bossig gebied en bent totaal niet voorbereid op wat je ziet als je boven uitstapt: Hoodoos en spikes waar je maar kunt kijken. Ze noemen het daar ook wel het Amphitheater. Schitterende kleuren zandstenen rotspieken, van heel licht crème/roze tot donkerder koraalrood. We nemen de shuttle weer naar beneden en stappen uit bij Inspiration Point om daar de Rim Trail te lopen tot Sunrise Point.
Saskia en ik dalen nog een stukje af in de canyon om nog veel meer schitterende foto's te maken en ons te verbazen over de formaties die de natuur vormde over de jaren. We gaan nog even bij het visitorcenter langs om een film te bekijken en rijden daarna terug naar Ruby's Inn om te gaan eten. Het is een giga complex want er staan inmiddels 7 tourbussen en dan tel ik de rest van alle gasten nog niet eens mee. We doen in het restaurant het cowboy-buffet. Heerlijk gegeten, maar natuurlijk weer te veel. Terug in de kamer pak ik wat wasgoed en ga naar de Laundromat. Toch makkelijk. Zo lekker slapen en morgen weer verder: Op naar Monument Valley.