Grand Canyon - Reisverslag uit Bryce, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Bryce, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

05 Juni 2013 | Verenigde Staten, Bryce

Omdat we gisteren in de Grand Canyon North Rim geen internet of anderszins bereik hadden nu maar even het verslag van gisteren.
Na een heerlijk ontbijt bij Driftwood Lodge (waar we eigenlijk best nog wel een dag hadden willen blijven) op weg naar de winkeltjes in Springdale. Bij de supermarkt even wat etenswaren voor onderweg ingeslagen. Daarna bij een gemstone-winkeltje rondgekeken en uiteindelijk is Saskia met een beer van calciet en ik met een hanger vertrokken.
Daarna onze weg vervolgd door het Zion NP maar nu rechts afgeslagen om door het park richting Kanab en daarna Grand Canyon te rijden. Nadat je het Zion NP uit bent zit je meteen in een heel andere omgeving. Weidegronden met koeien, prairie-achtige velden.
We komen op een redelijke tijd aan bij North Rim, Grand Canyon Lodge. We krijgen een logcabin niet te ver van de Lodge. Koffers gedropt en hup weer de auto in. Op naar Cape Royal voor de uitzichten over de Canyon. Wat een groots gebeuren. Heel anders dan Zion maar zeer overweldigend. Terug bij de Lodge halen we een 16" pizza en salade en doen daar ons avondmaal mee. Op de terrassen links en rechts van de lounge heb je een fantastische uitzicht over de Canyon. We lezen nog wat in de lounge en net als we onze foto's nog even bekijken worden we aangesproken door mr. Chen, een jonge knul die onze foto's van Zion ziet en zich afvraagt waar dat is. Hij vindt ze zo mooi. Wij uitgelegd. Hij gaat morgen terug naar Vegas en zal zeker nu door Zion NP rijden. Na nog wat gekletst te hebben nemen we afscheid en gaan slapen. Morgen nog even naar Imperial Point en dan door naar Bryce.