Zion NP - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Zion NP - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Zion NP

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

02 Juni 2013 | Verenigde Staten, Springdale

Lekker uitgeslapen. Om half 10 ontbeten met pancakes en daarna de auto weer vakkundig ingeladen en op weg naar Zion NP. Onderweg is er niet zoveel te beleven. De route van Vegas naar Zion is vrij kaal. Pas als je van de Interstate 15 afgaat en Utah inrijdt wordt het weer wat interessanter. Rode bergen en later zelfs weer groene bomen en struiken.
Driftwood Lodge in Springdale is ons hotel voor vannacht. Ziet er goed uit. Zelfs een klein keukentje met magnetron. Na een half uurtje rust nemen we de shuttlebus (die voor het hotel vertrekt) naar het Zion Park Visitor Center, waar we overstappen op de Shuttlebus die het park inrijdt. De shuttle maakt een rondrit van 80 minuten, maar je kunt om de haverklap uitstappen om foto's te maken of om een trail te beginnen, in verschillende moeilijkheidsgraden. Wij rijden tot het eind en doen de Riverside Walk. Ongeveer 1,5 mijl lopen door de Canyon, langs de Virgin River. Schitterende rode rotsformaties en uiteindelijk een plaats waar je door de rivier moet waden om de trail The Narrows te lopen. Je komt dan door een heel smalle kloof met hoge bergen links en rechts. Andries en ik blijven op een bankje achter, terwijl Saskia met stok door de rivier waadt en nog een stuk verder loopt.
We lopen weer terug naar het shuttle-opstappunt, drinken een frisje bij Zion Lodge, dalen weer verder af en gaan met de shuttle weer naar het hotel. Even opfrissen en dan met eigen auto naar de Spotted Dog Restaurant, waar je heerlijk kunt eten. Dure maar ook goedkopere gerechten. We gaan voor de steak en buffalo burger met overheerlijke bbq-saus van het huis.
De temperatuur is nu, rond half elf, gezakt, maar we kunnen nog heerlijk buiten zitten voor onze lodge. Nog ff een biertje en een wijntje en dan maar weer slapen.

• 03 Juni 2013 - 16:47

Erica:

Hallo familie Jonker,

Leuk jullie avonturen te lezen! en een beetje mee te reizen.
    Ik zie dat de inwendige mens ook niet tekort komt tijdens jullie expeditie;-))) Ik wens jullie een hele fijne voorzetting van de reis.
    groeten vanuit Harlingen