Van Furnace Creek naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Van Furnace Creek naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Van Furnace Creek naar Las Vegas

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

01 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

We gaan vroeg op pad om de hitte te vermijden. Een snelle bak koffie en thee op de kamer en wat brood met pindakaas en dan op weg. We rijden de Badwater Road op en nemen de afslag naar de Artist's Drive. Eigenlijk moet je dit bij sunset doen, vanwege de mooi gekleurde rotspartijen, maar ja........ Vegas lonkt! Volgende stop de Devil's Golfcourse: een grote zoutvlakte met scherpe zoutkristallen. Heel apart gezicht om te zien en inderdaad kun je hier bij wijze van spreken je zoutvaatje vullen. Vervolgens rijden we door naar het laagste punt van het westelijk halfrond: Badwater Basin. Foto gemaakt van het punt in de bergen dat zegt Sealevel. Best hoog.
Weer rijden we verder door een barre woestenij. We nemen de Old Spanish Trail Highway, zoals vermeld in JD's boekje van Death Valley. We zijn daar heel erg alleen, weinig tot geen auto's gezien.
Tenslotte rijden we Vegas binnen. Omdat we wat aan de vroege kant zijn kunnen we nog niet inchecken, maar geen nood: eerst even lunchen met een bordje fries.
Barman Tim doet ons een paar goeie tips en hup, daar gaan we, op naar de strip. Je kijkt je ogen uit. Alle hotels met diverse thema's, maar uiteindelijk komt het toch vaak weer terug op Casino's, Casino's Casino's. We eten in Ceasar's palace bij de Food Court. Tip uit de Lonely Planetgids van Saskia. Als we wat zoekend rond kijken spreekt een soort van gastheer ons aan en brengt ons precies waar we zijn willen, onderwijl gezellig met ons pratend. Na het eten is het inmiddels donker en bekijken/bezoeken we nog wat hotels. Dan met de Deuce-bus naar de Freemont-Experience. Wat een hel op aarde, zeg. Is de Strip voor de wat beter gesitueerden, Freemont is echt een beetje voor de plebs. Ik vond het heel schreeuwerig, Saskia stopte haar oren dicht en Andries vond het ook maar niks. We zijn daarna weer vlug teruggegaan naar de Strip. Nog even een lekker ijsje gegeten bij de Venetian en terug naar het hotel. Lopen bleek nog de beste optie. Alle taxi's zaten overvol en ook de bus was afgeladen.
Op de hotelkamer nog een borrel en om half 2 slapen. Latertje!