Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Death Valley

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

01 Juni 2013 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Na weer een heerlijk ontbijt in Alpenhof Lodge op weg naar Death Valley. Onderweg nog even Hot Creek Geological site aangedaan. Hier zijn twee poeltjes te zien waarvan het water borrelt en stoom afblaast; niet bepaald gezond water: heet en alkalisch.
Daarna door: het landschap verandert snel in een barre woestenij. Het wordt nu ook steeds warmer. We stoppen in Indepence voor een koffie met een danish roll. De eigenaar van het tankstation is een praatgrage indiër, die is geboren in Engeland, en als jongeling naar Amerika is gegaan. Eerst naar Arizona, maar de laatste jaren in California (omdat de gemiddelde temperatuur daar iets lager is) en hij dat als engelsman toch prettiger vond (zegt ie.....)
De temperatuur blijft maar stijgen en als we in Stovepipe Wells zijn aangeland is het al 110 graden (ofwel 43,5 Celsius). We eten snel ons broodje met cheddar en salami en vluchten de auto weer in (heerlijk toch die airco). Iets verder even gestopt voor een snelle foto in de Sand Dunes (maar ja behalve dan dat het zand bloedheet is, is het toch net Scheveningen).
Als we aankomen in Furnace Creek Ranch word ik wat door de hitte bevangen (112 F/44,4C). Als we een uurtje later richting Dante's view rijden voor het mooie uitzicht over de Valley ben ik echt ff ziek.
Het uitzicht is een beetje nevelig maar toch wel heel apart. Terug op het park gaan Andries en Saskia lekker eten en laten mij lekker even bijkomen op de koele kamer. Als ze rond half 8 weer terug zijn gaan we met zijn drieën nog naar Zabriski Point voor de zonsondergang en schitterende uitzichten. Hele aparte steen/kalkzandsteen-formaties.
Saskia gaat na terugkomst nog lekker zwemmen, wij duiken de bar in.
Morgen toch maar niet te laat richting Vegas, dan is het misschien ietsjes koeler (hoop ik).