Mono Lake en Bodie Historic State Park - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Mono Lake en Bodie Historic State Park - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Mono Lake en Bodie Historic State Park

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

31 Mei 2013 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Na een echt ontbijtbuffet met heerlijke koffie in ons hotel op weg gegaan naar Mono Lake met zijn Tufa's. Kalk/minerale afzettingen in het meer. Het is een zoutmeer, met hele aparte "stalagmieten". Het ziet er een beetje bizar uit. Hierna doorgereden via een 16-mile weg, waarvan de laatste 3 unpaved en heel erg bonkig dus naar Bodies Historic State Park. Bodie is een spookstadje, waar vroeger een fortuin werd gemaakt met het winnen van goud uit mijnen. Een bevolking die groeide van 20 oorspronkelijke goudzoekers tot een complete mijindustrie met wel 10.000 zielen. Maar het had niet zo'n beste reputatie door wapens, drank en slechte vrouwen.
Terug naar Mammoth Lake downtown voor een drankje, en later een pizza en pasta voor avondeten.
Vanavond onze eigen bar maar weer openen. Vroeg naar bed en dan morgenochtend richting Death Valley.