Durango - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Durango - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Durango

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

11 Juni 2013 | Verenigde Staten, Durango

We checken vroeg uit en rijden dan nog naar Spruce Tree House. Het is een kleine wandeling naar beneden. We zien daar weer een cliff dwelling, deze is nog heel gaaf en nauwelijks gerestaureerd.
Het is niks dat je naar beneden gaat, maar je moet ook weer naar boven. En het is al weer behoorlijk warm dus boven eerst maar even uitpuffen. We rijden nog een stukje verder, de Mesa Top Loop, de Top House overlook en daarna rijden we weer 37 km naar beneden, het park uit en op naar Durango.
Onderweg zien we een heleboel wielrenners. Gisteren troffen we een mevrouw wiens man ook meedeed aan de zogenaamde Ride of the Rockies. Vandaag rijden ze een route van Cortez naar Durango.
We stoppen bij het hotel maar kunnen pas inchecken om 4 uur, dus we laten de auto staan en gaan het stadje in. Leuk stadje, veel winkeltjes en restaurantjes. Andries vindt hier eindelijk een paar nieuwe sandalen. De oude afgetrapte mag ie achterlaten.
Als we om kwart over 3 weer bij het hotel zijn kunnen we nog niet inchecken. Er zijn staan dan ook al veel fietsen in de lobby. En veel wielrenners. We moeten echt wachten tot 4 uur. We raken in gesprek met een leuke vrouw (uit Denver, duitse voorouders) die ons vertelt dat er ongeveer 2000 mensen meerijden in de Ride of the Rockies die 550 mijl lang is. Haar man komt er ook bij en we hebben een geanimeerd gesprek. Hun kamer is iets eerder klaar dan de onze dus we nemen afscheid. Waren zij vrijdag al weer terug in Denver geweest dan had ze ons graag uitgenodigd bij hen thuis. Had me best leuk geleken.
We rusten even en gaan dan naar het treinstation om alvast de kaartjes voor de treintocht naar Silverton, die voor morgen op het programma staat, op te halen. Om een uur op 7 het stadje weer in voor een hapje (we hebben allemaal niet zo veel trek dus het blijft bij een klein hapje met frietjes).
Morgenochtend vroeg op want om acht uur moeten we al naar het treinstation lopen.