Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

29 Mei 2013 | Verenigde Staten, Yosemite

Dinsdag 28 mei redelijk vroeg vertrokken want het zal een lange dag worden.
Op naar Yosemite National Park. Na ongeveer een uur neem ik het stuur over van Andries. Hij heeft mijn verkoudheidje overgenomen.
Het is een mooie weg door de bossen naar boven. Eerst naar Mariposa Grove waar we nog een flink aantal Sequoia’s zien. Hierna verder gereden naar Wawona. Bij de General Store daar lekkere salades gekocht en op een bankje opgegeten. Door naar de Bridalveil Falls. Een korte wandeling naar een van de vele watervallen in Yosemite. Verder weer naar het volgende punt: Glacier Point. We zijn al gauw weer een klein uur onderweg hier naar toe. Wat verkijk je je toch op de afstanden hier!!
Maar het is het wel waard, wat een schitterend uitzicht en wat voel je je klein.
We gaan weer verder, richting Yosemite Village en het Visitor Center. Hier stappen we op de shuttle bus die ons naar de Lower en Upper Yosemite Falls brengt. Fotomomentjes genoeg dus. Op de terugweg stappen we nog even uit bij het Awhanee Hotel. Hier eten we een overheerlijke Chili. Met een echte Awhanee Amber Ale. Nog even een kijkje genomen in de grote dininghall. Heel groots. Ook de buitenkant is heel fraai.
Foto’s van dit alles zullen moeten wachten want hier in Sonora in het hotel is de overigens (free)wifi naadje. Hopelijk is het morgen in Mammoth Lake beter.
We vinden het wel een beetje apart dat we helemaal naar Sonora moeten (zo’n 2 uur vanaf Yosemite). We zullen nl. dezelfde weg weer terug moeten om in Yosemite NP over de Tioga Pass te kunnen gaan.