Big Sur, Hearst Castle, Sequoia NP - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Big Sur, Hearst Castle, Sequoia NP - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Big Sur, Hearst Castle, Sequoia NP

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

28 Mei 2013 | Verenigde Staten, Visalia

Omdat gisteravond de internetverbinding ineens uitviel vandaag het verslag van gisteren:
"We hebben vandaag (26 mei) een schitterende dag gehad.
Vroeg opgestaan, daarna ontbeten in het hotel met pancakes.
Nadat we alle opties voor vandaag nog eens hadden doorgenomen hebben we besloten om toch maar niet naar het Aquarium te gaan. Kwallen enzo hebben ze ook wel in Scheveningen ;-)
We gaan in plaats daarvan op weg naar Carmel-by-the-Sea. Een heel erg leuk plaatsje met leuke winkeltjes en een kleine wandeling naar de oceaan. Lekkere pretzels gekocht voor de lunch die we onderweg zullen nuttigen. Na anderhalf uur de auto weer opgezocht en doorgereden naar Big Sur. Onderweg op de scenic Cabrillo Highway schitterende vergezichten op de Pacific. Dan weer rijd je door wegen omzoomd door bossen.
Gestopt voor de lunch bij het Julia Pfeiffer-Burns State Park. We doen de 0.6 mile hike-je naar beneden om opnieuw een schitterend uitzicht te hebben op de oceaan. In de zon op een bankje eten we onze lunch.
Na flink wat foto’s te hebben gemaakt rijden we weer verder. We willen naar het Hearts-castle. Dat is toch al gauw weer een dik uur rijden over deze bochtige weg. We kunnen nog meedoen met de Upstairs-tour. Dat doen we dus. Omdat het vanaf Hearst nog ruim een uur naar Pismo Beach (onze volgende pleisterplaats) is, en we dus pas ver na zessen zullen aankomen probeer ik met mijn telefoon het hotel te bereiken. Om onverklaarbare reden lukt dat niet. Van een hele aardige man achter de balie mag ik zijn cell-phone gebruiken om naar het hotel te bellen. Het is geen probleem als we later zijn.
En dus kunnen we rustig de hele tour doen.
Het is wel een heel erg over-the-top kasteel/museum, waarvan je weet dat zoiets toch eigenlijk alleen maar in Amerika kan.
Zodra we van Hearst castle vertrekken, betrekt de lucht en wordt het snel kouder. Apart dat grote verschil binnen een paar mijl.
Uiteindelijk komen we in Pismo Beach aan waar een leuke receptionist ons verwelkomt en ons elk 2 gratis drankjes aanbiedt. We maken gebruik van 1 en gaan daarna naar Danny’s voor een laat diner/snelle hap.
Morgen op weg naar ons eerste Nationale Park: Sequoia"
En dan vandaag dus: Sequoia. We zijn om ongeveer half 10 vertrokken nadat we voor de eerste keer getankt hadden en de cash weer hadden aangevuld. En weer heel verschillende landschappen onderweg. Van heel bossig tot ontzettend kaal en onherbergzaam. Opeens zagen we allemaal Friese koeien op een daisy-farm. Raar gezicht om ze niet op een weiland te zien, maar allemaal op een kaal stuk grond of tussen een aantal hekken.
Om half 1 waren we in het hotel in Visalia. Koffers op de kamer gezet, even de kleding aangepast aan het weer en daarna op weg naar ons eerste Nationale Park. Ik heb vandaag ook een deel gereden. Wel even wennen, zo'n automaat maar dat ging snel genoeg. Na een iets uit de hand gelopen broodje kip langzaam omhoog via een bochtige, maar schitterende weg. Uiteraard een Annual Pass gekocht omdat we nog een aantal NP's te gaan hebben. Goeie tip van Jan Doets.
Wat een joekels van bomen zijn die Sequoia's. Uiteraard gingen we ook voor de grootste: General Sherman Tree. Vervolgens nog even naar de General Grant Tree. Omdat ik al een paar dagen snotverkouden ben heb ik GGT even aan mij voorbij laten gaan en ben lekker even in de auto blijven zitten.
We gingen daarna, op aanwijzing van Maggie (onze TomTom) via allerlei tussendoor-weggetjes terug naar het hotel.
Lekker gegeten en verslagje maken. Foto's op de laptop en dan lekker slapen.
Morgen weer een lange dag (maar wel een om naar uit te kijken, want naar Yosemite NP).

• 28 Mei 2013 - 10:35

Femke:

Het klinkt echt heerlijk! Geniet van het prachtige land!