Radium Hotsprings - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Radium Hotsprings - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Radium Hotsprings

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

26 Mei 2014 | Canada, Radium Hot Springs

Een lekker rustig dagje vandaag. Na het ontbijt pakken we de boel bij elkaar en checken uit. Het begint te regenen, niet hard, maar toch niet wat we besteld hadden. We rijden naar het Banff Springs Hotel, een gigantisch complex voor dure jongens. Een flesje wijn kan je daar $5600,00 kosten (iets goedkoper kan ook, geloof ik). Wat ik me herinner van tig jaar geleden (de lobby en zijgangen waar je de sulphur-lucht rook) daar kan ik niets meer van terugvinden. Dan maar terug, even langs de Bow Falls voor een fotomomentje. Het japanse meisje dat een foto van mij maakt heeft niet in de gaten dat er een druppel op de lens zit, maar ach, een kniesoor...........
We rijden terug naar het centrum om nog wat kleine souvenirs te kopen en koffie te drinken. Dan gaan we de TC-1 op en later de Highway 93 richting Radium Hot Springs. Onderweg zien we diverse malen hert-achtige beesten, deer en mulle-deer. Ik rijd, dus geen foto helaas. Ook komen we door het gebied van de Vermillion Pass Burn uit 1968. Een gebied van 24 km2 is toen verbrand na een blikseminslag en nu pas beginnen langzamerhand de dennetjes weer te groeien. Het ziet er nog vrij desolaat uit. Als je Radium Hot Springs binnenrijdt rijdt je tussen 2 gigantische rotsen door. Leuk gezicht. Het hotel ligt even verderop. We zijn dan al het Alpen Motel, het Salzburger restaurant en de Tiroler Lodge tegengekomen. Zouden hier soms Oostenrijkers zijn neergestreken, jaren terug? ;-)
We checken in en hebben weer een grote kamer. Daarna rijden we een stukje terug naar de "echte" Radium Hotsprings Pool, maar dat is volgens ons veel geschreeuw en weinig wol. We rijden terug naar het hotel, na eerst nog even wat bier en chips maar ook broodjes voor morgen te hebben ingeslagen.
In het hotel hebben ze een fitnessruimte (Andries) en een pool met hot-tub (Jeannet). Het water in de pool is wat kouder dan normaal volgens de check-in-lady, want de pomp is stuk. Nou, dat kun je wel zeggen! Als ik de tenen in het zwembad steek voelt dat erg frisjes aan. Eerst maar even de hot-tub dan: 40 graden Celsius. Ook wel effen wennen, maar dat voelt beter. Na een poosje toch maar even het zwembad in en baantjes trekken. Maar goed dat ik geen "heartcondition" heb, want het verschil is wel erg groot. Andries komt ook nog even zwemmen en dan lekker in de hot-tub met jacuzzi.
Weer terug op de kamer even bijkomen, soezen en computeren. Straks nog even eten en dan vroeg slapen.
Morgen moeten we weer zo'n kleine 400 km rijden naar Waterton Lakes.