Van Ucross naar Keystone - Reisverslag uit Keystone, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Van Ucross naar Keystone - Reisverslag uit Keystone, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Van Ucross naar Keystone

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

04 Juni 2014 | Verenigde Staten, Keystone

Gisteravond in Ucross genoten van een heerlijk diner, zeer uitgebreid, met vooraf èn heerlijk dessert. Het 2e stel dat er was bleek ook uit Nederland te komen, Maastricht. We hebben gezellig met zijn vieren gegeten en gekletst. Vanochtend kregen we ook al zo'n heerlijk ontbijt. Heel uitgebreid; de granola die Andries had was door de serveerster zelf samengesteld en gemaakt.
Het weer is schitterend. Echt weer korte broeken en sandalenweer.
Daarna op weg: stop 1 = Devils Tower. We lopen een stukje om de Tower heen, heel apart om te zien. Na flink wat foto's en een snelle lunch rjjden we verder. Op naar Deadwood, de plaats waar Wild Bill Hickok werd doodgeschoten bij een pokergame. Het is echt een wildwest-stadje. Ook wel erg toeristisch, alles geënt op Wild Bill. We gaan na een overheerlijk ijsje nog even naar de graven van Wild Bill en Calamity Jane (zijn liefje) kijken. En dan op naar Keystone, waar we morgen Mount Rushmore zullen bekijken. Keystone zelf valt zwaar tegen. In 1972 is hier een enorme vloedgolf geweest. Het stadje is wel weer opgebouwd, maar het is nu meer een Blackpool in de USA. Een beetje erg schreeuwerig. We eten in een restaurantje tegenover het hotel, maar het is niet veel zaaks. Morgen staan Crazy Horse, Custer State Park en Mount Rushmore op het programma.