Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Cody

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, Cody

Op naar Cody. Het lijkt een mooie dag te worden. Korte broeken-weer. We rijden het laatste gedeelte van Yellowstone Park, langs Lake Yellowstone. Schitterend. Als we het park uit zijn en op de Buffalo Bill Scenic Byway rijden staat er ineens een bizon midden op de snelweg. Heel langzaam rijden we er voorbij. Het landschap is weer heel anders dan in Yellowstone. De rotsen lijken hier meer op die in Capitol Reef, zoals we vorig jaar zagen; iets minder rood, maar heel apart gevormd. Na 2 uur zijn we in Cody bij het Buffalo Bill Center of the West. Dit is een museum met 5 verschillende afdelingen. Een plain indians deel, een deel over William F. Cody, Buffalo Bill, een Natural History deel, een deel met kunst (schilderijen en beelden) uit The West en een deel over "fire-arms" in amerika. Ik heb nog nooit zoveel guns en pistols bijelkaar gezien. Prachtige exemplaren zijn erbij, met bewerkte kolven, sommigen van ivoor of ingelegd met parelmoer. Halverwege ons bezoek hebben we een heerlijke salade. Om half 4 gaan we op weg naar het hotel. We krijgen een cabin. Niet supergroot maar groot genoeg. We gaan lopend richting restaurantjes en winkels. Bij het Irma-hotel (vernoemd naar de dochter van Buffalo Bill) nemen we een drankje en wachten op de free gunfighter show. We zitten aan een tafeltje met een Amerikaans en een Engels stel. Het is heel gezellig. Dan begint de (beetje amateuristische) show met Buffalo Bill en zijn kompanen. Als de show afgelopen is gaan we op zoek naar een restaurantje. Het wordt een Mexican-American vanavond. Hierna lopen we nog een beetje door de stad en gaan dan terug naar onze cabin. Door de airco is het inmiddels een stuk frisser dan vanmiddag.