Red Rock Canyon en Bertha Falls - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Red Rock Canyon en Bertha Falls - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Red Rock Canyon en Bertha Falls

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

28 Mei 2014 | Canada, Waterton Lakes

Heerlijk uitslapen vandaag. Het heeft vanochtend vroeg geregend en de lucht ziet er wel dreigend uit, dus besluiten we om toch maar geen fietsen te huren en met de auto een tochtje in de buurt te maken. We willen de Amina Parkway nemen naar Cameron Lake, maar deze weg is afgesloten vanwege road-construction. Dan maar verder naar de Red Rock Canyon. Een smalle, bochtige, maar heel mooie route van zo'n 15 km. Aan het einde is een parkeerplaats van waaruit je heel veel hikes kunt doen. Korte en lange. We besluiten de RRC-loop trail te doen. Heel veel rooie rotsen en een kloof die er ruim 10.000 jaar over heeft gedaan om te worden zoals hij nu is.
We komen weer wat deer tegen, eentje schiet de weg over als wij aan komen rijden.
Hierna rijden we door naar de bison paddock loop trail. Een trail voor de auto waarbij je dwars door een prairie-gebied gaat. We zien een aantal bisons, ook met jongen. Maar niet die hele grote kudde, waarop we hoopten. We lunchen met de meegebrachte broodjes en besluiten daarna nog even inkopen te doen in Pincher Creek. Het weer knapt op en als we terug zijn in het dorp rijden we nog even naar de Bertha Falls. Met een donderend geraas komt het water door een smalle kloof naar beneden.
Het is een lekker rustig dagje geworden.

• 29 Mei 2014 - 13:01

Wouter:

Wow, de natuur is echt prachtig daar!