Quinault, dag 2 - Reisverslag uit Quinault, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Quinault, dag 2 - Reisverslag uit Quinault, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Quinault, dag 2

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

17 Mei 2014 | Verenigde Staten, Quinault

We waren wat te vroeg voor het ontbijt vandaag. Wachtend in de lounge bij de haard spraken we een tijdje met een kittig Amerikaans dametje. Ze woonde samen met haar man in Palo Alto, en die stad heeft Enschede al „twin-city”. Ze was daar ook al eens geweest. Tijdens ons ontbijt kwam ze nog weer even naar ons tafeltje toe om ons uit te nodigen 's avonds met hen te dineren (als we tenminste tijd en zin hadden). Uiteraard hebben we ja gezegd.
Na het heel stevige ontbijt op naar het Hoh River Rainforest om daar de Hall of Mosses Trail te lopen. Wat een aparte ervaring. Zoveel mossen op de bomen. Het doet heel erg aan de oerbossen denken, die je wel op plaatjes ziet. Andries verwachtte elk moment een dino te zien oversteken ;-)
Het was ook heerlijk zonnig toen we daar waren. Onderweg een paar druppels, maar niks om ons zorgen over te maken.
Hierna weer teruggereden richting Quinault. We zijn nog een aantal malen gestopt aan de kust, Ruby Beach en Kaloloch Beach.
Bijna bij Quinault besluiten we om de Quinault Lake Loop Drive te rijden. 31 mijl, deels onverhard, rondom het meer. Heel avontuurlijk en ook hier weer die aparte mossen op de bomen en heel veel varens.
Terug op de kamer even een bakkie koffie en een broodje (late lunch om half vier) en lekker chillen tot het diner.
Heerlijk diner en leuke conversatie met Tom en Patricia. Op het einde nog een foto gemaakt.
Nu even een pilsje drinken en dan slapen. Morgen vroeg op want met de ferry naar Canada!