Quinault Lake - Reisverslag uit Quinault, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Quinault Lake - Reisverslag uit Quinault, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Quinault Lake

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

16 Mei 2014 | Verenigde Staten, Quinault

Na een lekkere lange nacht (8 tot 6) redelijk bijgekomen. We eten de overgebleven krentebollen. Daarna lopen we naar Pike Place Market. De marktlui van de Fresh Market zijn druk bezig met hun stalletjes. Veel tulpen en andere bloemen. Vis natuurlijk en fruit en groenten.
We lopen verder over 1st Avenue met redelijk wat winkels. Lopen terug via 3th Avenue tot PPM en inmiddels zijn de marktlieden klaar met uitstallen. We doen dit gedeelte nog een keer en ontbijten om 10 uur met een lekkere egg-sandwich. We lopen terug naar het hotel, nog ff chillen en mail checken en dan maar uitchecken en richting Lake Quinault. Mooi laatste stuk via binnenweggetjes en dan komen we bij het meer. De Lodge ligt prachtig aan het meer. De kamer is giga-groot! Na een koffie op de kamer trekken we er op uit. Aan de overkant van de weg eerst nog even wat boodschapjes doen. Als we afrekenen vraagt de dame (indiaans uitziend) waar we vandaan komen. Ze vraagt ook welke munt we hebben in Nederland. Na een korte uitleg over de euro en welke landen die allemaal hebben vraagt ze of we ook munten hebben. Ze spaart coins. Toevallig heb ik 4 2Euro stukken, zelfs uit 4 verschillende landen. Ze wil ze graag kopen. Voor 9 dollar maken we haar gelukkig ;-)
Hierna gaan we een stuk van de Quinault Loop Trail door het bos lopen. Veel varens en Cedars. Na 1 1/2 uur lopen we weer terug naar de Lodge voor het diner. Lekker gegeten, leuk gesprek met mensen aan het volgende tafeltje. Daarna weer naar de kamer terug om de reisverslagen te maken. Morgen gaan we naar Hoh Rainforest.

• 17 Mei 2014 - 09:59

Saskia:

Slechte deal hoor, 8 euro voor 9 dollar ;-)
    Hotel ziet er mooi uit!