Op naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Op naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Op naar Banff

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

23 Mei 2014 | Canada, Banff

Het wordt een lange dag vandaag. Na ons ontbijt op de kamer vertrekken we even na 9 uur richting Banff. We volgen de TransCanada Highway #1. Het is lekker weer, droog met af en toe een zonnetje en een hele mooie omgeving. We nemen de afslag naar de Revelstoke Dam, waar een groot stuwmeer is. We kijken even rond in het Visitorcenter, maar gezien de tijd die we nog moeten rijden besluiten we toch maar niet de 2-uur tour te doen. We rijden terug naar Revelstoke en nemen een vroege lunch. Als we weer in de auto stappen gaat het regenen. Onderweg hebben we af en toe flinke buien. De omgeving wordt steeds bergachtiger, hoge pieken met sneeuw. Na een korte stop in Golden rijden we langs diverse meertjes, die nog voor een groot deel bevroren zijn. We passeren de tijdsgrens PST naar MST zodat we ineens een uur later aankomen in Banff dan vanochtend als ETA werd aangegeven. Het is gelukkig weer droog geworden.
Het hotel is prima. We krijgen zomaar een upgrade van een standard room naar een Premium room. Hij is ook giga en heeft een balkon met een schitterend uitzicht op de bergen. Banff Avenue is de hoofdstraat met veel winkeltjes en restaurantjes. Ook zijn er nog flink wat zijstraten met volop winkels en eetgelegenheden. Het is wel flink toeristisch, maar ach, dat heeft ook wel wat.
We eten een prima lasagne en hebben allebei een flink desert na (met chocola). We lopen terug naar het hotel, nog even bij de Safeway binnen voor wat knabbels bij de borrel. Onverrichter zake er weer uit, want bijna 6 dollar voor een zak chips waar je bij ons nog geen 2 euro voor betaalt vinden we wel erg duur. Bovendien zitten we nog flink vol na de toetjes van vanavond.
We hebben een afspraak gemaakt met Theo en Brenda om daar zondagmiddag koffie te drinken. Morgen maar even een flesje wijn voor ze kopen.
Morgen staan de Columbian Icefields en Lake Louise en (als de weg open is) Moraine Lake op het programma.