Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

20 Mei 2014 | Canada, Vancouver

Vandaag naar Vancouver. We hebben gisteravond de ferrytocht alvast geboekt. Omdat we vakantie hebben nemen we de boot van half elf uit Nanaimo. Als we daar inchecken constateert de dame in de ticketbooth dat we van Nederland komen?! Haar man komt uit Hilversum en haar ouders van Amsterdam. We treffen nog een stel uit Nederland, Brabanders, die naar Whistler willen. Als we van de boot afkomen gaan we met de stroom mee richting Vancouver. Een schitterende omgeving met hele mooie huizen. Het is best druk op de weg voor een doordeweekse dag rondom de middag. Maar "Miep" brengt ons precies voor de deur van ons hotel Chateau Granville. We zitten op de 12e verdieping en als we de deur openen valt onze mond open. Een suite: kleine woonkamer met minikeukentje, een aparte slaapkamer en ook nog een balkonnetje.
Het is schitterend weer dus we gaan snel de deur uit, op zoek naar de Hop on Hop off-trolley. Een rit van zo'n 2 uur brengt ons langs alle hoogtepunten. In Gastown stappen we uit, drinken een biertje en lopen dan door deze leuke wijk terug richting hotel. Als we eten in het hotel-restaurant wenst de ober ons "smakelijk eten". Hij is als jochie van 7 uit Eindhoven naar Vancouver gekomen. Zijn moeder is nl. Canadese. We hebben een leuk gesprek en komen te weten dat hij 3 baantjes heeft om rond te komen, een huis deelt met nog 3 anderen en dan nog ruim 400 dollar betaalt. Het is knap duur wonen hier!
De boekhouding is weer bijgewerkt en het verslag gemaakt. Straks nog even een whisky en een wijntje en dan maar weer slapen. Morgenochtend nog even shoppen op Robson Street, dé shoppingstreet van Vancouver en daarna op naar de eerste Hotsprings van onze reis.

• 21 Mei 2014 - 09:50

Saskia:

Het lijkt New York wel op die tweede foto!

• 25 Mei 2014 - 09:15

Wouer:

Maar dan futuristischer en welvarender :-D