Cheyenne naar Denver en dan naar huis?? - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Cheyenne naar Denver en dan naar huis?? - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Cheyenne naar Denver en dan naar huis??

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Denver

We ontbijten in het hotel en checken uit. We willen Cheyenne nog even in, maar als we door de grote hoofdstraat rijden zien we weinig winkels. Dan maar even doorrijden naar Dell Range Shopping Mall. Niet normaal hoeveel verschillende shoppingmalls ze hier hebben. Omdat ik nog op zoek moet voor wat food-tijdschriften gaan we toch maar weer bij de Walmart naar binnen. Dit is wel een gigantisch grote! Ik vind wat ik zoek, and more ;-).
We kijken nog her en der bij wat andere zaken, zoals JC Penney, K.Bigmart en TJ Maxx. Dan maar weer terug en kijken of we nog iets van de Downtown Cheyenne kunnen ontdekken. We komen terecht op 16th Street. De meeste winkeltjes zijn trouwens dicht. We zijn erg veel kerken tegengekomen in dit kleine stadje. Dat heeft er vast mee te maken. We kijken even rond in de Wrangler store. Heel veel westernboots en hoeden en uiteraard jeans.
We hebben het wel gezien en vertrekken maar richting Denver. Dan maar wat vroeger. Onze Miep ingesteld op shortest distance, maar hadden beter fastest time in kunnen geven, want waar we nu weer belanden........ Wel apart om door allerlei dorpjes te rijden. Echt redneck country volgens mij. Onderweg zien we een hele aparte donkere wolkenformatie, het soort waaruit je een tornado verwacht (weleens op tv gezien). We komen mooi op tijd aan in Denver. Als we echter willen inchecken blijkt dat vanwege tornado warnings en hevige thunderstorms onze vlucht meer dan een uur vertraagd is, zodat we niet op tijd in Minneapolis zullen zijn voor onze aansluiting. Balen! Eli, van Delta, probeert van alles om ons vandaag nog op een andere vlucht te krijgen, maar ondanks alle pogingen lukt dat niet meer. Wel kunnen we morgenvroeg om half 8 naar JFK vliegen en dan vandaar uit een vlucht naar Amsterdam. Hij kan een discount voor ons regelen bij een hotel. Omdat het geen technical issue is maar vanwege het weer zal het op onze eigen kosten zijn. Er valt niks aan te doen dus bellen we de hotelshuttle die ons naar het hotel brengt, een kwartiertje van het vliegveld.
Morgenvroeg om 10 over 5 zal de shuttle ons weer naar het hotel brengen. Hopen dat we dan wel wegkomen. Het is hier de laatste maand niks anders dan regen, regen en regen en tornado's. Een heel verschil met vorig jaar toen het zo'n 30 graden was.