Yellowstone, deel 2 - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Yellowstone, deel 2 - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Yellowstone, deel 2

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

01 Juni 2014 | Verenigde Staten, Yellowstone Park

Om half negen op weg om vandaag de Grand Loop te rijden.
Zei ik gisteren nog: dichterbij komen ze vast niet meer. Nou, de bizon langs de weg was wel heel erg dichtbij. Hij lag gelukkig erg rustig en dus konden we er langzaam voorbij rijden.
De dag van vandaag is eigenlijk niet te beschrijven, zo mooi en verschillend. Van diepe gekleurde kloven tot vreemde pruttelende geijsers, van, uiteraard, de Old Faithfull tot de typisch gevormde cascades bij Mammoth Hot Springs. Het gigantische Yellowstone Lake. Het was dus heel veel de auto uit voor mooie plaatjes en kleine wandelingetjes maken over de verschillende boardwalks. Ook hebben we weer heel veel dieren gezien. Van een grote raaf, die absoluut niet bang was, tot bizons, elk (zelfs eentje met een jong, dat volgens de ranger nog maar 3 uur oud was; hij kon ook nog maar nauwelijks op zijn pootjes staan) en ja hoor: beren, zwarte deze keer. Als je een heleboel auto’s bijelkaar ziet staan langs de weg weet je: daar is iets bijzonders te zien. Tot 3 keer toe een zwarte beer gezien. De eerste alleen van zijn achterkant, want hij lag te knorren in het gras.
De tweede was aan het grazen in het gras bij de Petrified Tree. En de derde struinde tussen de bomen wat hoger op de helling.
Na her en der wat souvenirs te hebben gekocht de terugtocht naar de Canyon Village aanvaard. We zijn tenslotte zo’n 10 uur onderweg geweest. Weer lekker gegeten en nu weer de gebruikelijke dingen. Als ik thuis de financiële balans op ga maken kon ik wel eens schrikken :-)