Columbia Icefields en Lake Louise - Reisverslag uit Banff, Canada van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Columbia Icefields en Lake Louise - Reisverslag uit Banff, Canada van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Columbia Icefields en Lake Louise

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

24 Mei 2014 | Canada, Banff

Vandaag na een complementary breakfast op weg naar the Icefields. We rijden de Bow Valley Parkway, dat rijdt heerlijk rustig en door een schitterende natuur. Ineens zien we een hert-achtige (blijkt een Mule deer te zijn): fotomomentje. We rijden rustig verder tot Andries ineens links van de weg een beer ziet. Er staan al een aantal auto's dus we stoppen en stappen uit om te kijken. Aan de andere kant van een slootje staat de Grizzly rustig te eten. Hij kijkt af en toe op maar loopt rustig door. Wow! Onze eerste beer!
We rijden weer door. Na een klein stukje Highway 1 draaien we de Icefield Parkway op. Ook dit is een schitterende weg met aan weerszijden hoge bergen en gletsjers zover het oog rijkt. We gaan over de Bow Summit (het is hier knap koud), Er zijn flink wat buien waar we zetten door. We stoppen even bij de Saskatchewan Crossing om de benen te strekken, wat kaartjes te kopen en de sanitaire stop. Hierna klaart het op, we zijn bijna bij de Icefields. We zetten de auto op de overflow parkeerplaats bij de gletsjer. We eten onze broodjes met onze chocolademelk. Daarna lopen we richting de gletsjer. We krijgen modderige voeten omdat de grond nog behoorlijk vochtig is. Een stuk verderop bij een stroompje maken we ze weer schoon zo goed en kwaad als het gaat.
We rijden weer terug langs dezelfde weg als waar we vandaan kwamen, nemen nog flink wat foto's. Op de Bow Summit begint het ineens te regenen, regen die zelf overgaat in natte sneeuw. Het is maar 4 graden. Bow Lake is zelfs nog bevroren. We rijden door naar Lake Louise Village. Naar de liquorstore voor een flesje wijn voor Theo en Brenda, die we morgen gaan bezoeken. Lake Louise is nog deels bevroren, maar toch kun je de lichtblauwe kleur al zien. We bekijken het Chateau Lake Louise van binnen en van buiten. Door maar weer, naar Moraine Lake. We zitten midden in de sneeuw hier. Het wordt al later, dus we gaan terug naar Banff. Lekker gegeten bij The Keg (grill en ribs).

• 25 Mei 2014 - 09:25

Wouter:

Haha dat lijkt me ook onwerkelijk, ben je als Hollander rustig een eindje aan het rijden, staat er ineens een grizzlybeer langs de weg :-) Doe de groetjes aan Theo!