Op naar Canada! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu Op naar Canada! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Jeannette Jonker - WaarBenJij.nu

Op naar Canada!

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

18 Mei 2014 | Canada, Victoria

Vroeg op. Als ontbijt broodjes met ham en pasta met koffie op de kamer. Uitchecken en op naar Port Angeles, waar de ferry ons naar Victoria zal brengen.
Port Angeles zelf stelt niet zoveel voor maar we moeten een uurtje wachten tot de boot vertrekt. We eten alvast een lunch met hotdog en sauerkraut.
Het is schitterend weer dus gaan we lekker op het dek.
Als we in Victoria van de ferry afrijden en naar het hotel rijden, komen we langs het regeringsgebouw. Allemaal harmonie-orkesten op de trappen. Feest in de stad. We horen van de hotelreceptioniste dat het Victoria Day Weekend is; morgen parades door de stad en vuurwerk. We gaan Victoria in, een gezellige stad met mooie brits aandoende gebouwen. We zijn dorstig en bij een van de vele ierse pubs lessen we onze dorst. Ook morgen weer bijtijds op, want de parade zorgt ervoor dat we later niet overal langs kunnen om de stad uit te raken.